Bert Van Thilborgh

Event Author

Bert Van Thilborgh
REGISTER

Location

Online
zoom
Category

More Info

Event Link

Event Attendees

No attendee found! Be the first one to book!

Date

26 May 2020

Time

8:00 pm - 9:00 pm

Language

Dutch

Live webinar: Ontwaken na Corona

Opportuniteiten voor Freelancers in een nieuwe wereld

 

Historicus, Trendwatcher en Futuroloog Bert Van Thilborgh bekijkt de coronacrisis als een zoveelste wildcard in onze geschiedenis. Net zoals de val van het communisme in 1989, 9/11 en de Bankencrisis van 2008-2009 is de coronacrisis een wildcard (term gebruikt binnen Strategisch toekomstdenken en Scenarioplanning) die een geweldige disruptie veroorzaakt en de maatschappij sterk gaat beïnvloeden en veranderen. Deze pandemie brengt nieuwe breuklijnen in onze maatschappij naar boven en leidt tot nieuwe consumententrends, gevoed door veranderingen in waarden, normen, behoeften, wensen en gedrag. De mens heeft gelukkig een groot aanpassingsvermogen en weet nu al deze veranderingen om te zetten in creatieve en innovatieve oplossingen. Tijdens deze webinar wordt ook een beeld geschetst van wat het postcoronatijdperk zal betekenen voor de toekomst van verschillende sectoren en industrieën. Een eye opener voor iedereen die bezig is om zijn activiteiten vorm te geven in het postcoronatijdperk. Speciaal voor betoobe zoomt Bert in op de gevolgen voor Freelancers/zelfstandigen.

 

Biografie Bert Van Thilborgh

Bert Van Thilborgh (°1967) studeerde geschiedenis aan de UFSIA en de KUL. Hij was de founder van 2 marketing-communicatiebureaus in België en Nederland. Zijn bureaus werkte voor zowel kleinere KMO’s als grote multinationals, zoals Walt Disney Studios, Paramount, Hasbro, Playmobil, Electronic Arts, Sanel, Panasonic, Creative Labs, Fleurop, IKEA, Diageo, Alpro, Mars, Mondelez International, enz.. Bert lanceerde voor deze bedrijven verschillende producten en wist telkens op een innoverende manier de media te bespelen en consumenten met marketingacties te triggeren.

Enkele jaren geleden besloot hij om een nieuwe weg in te slaan. Naast PR, marketing en communicatie volgde onze spreker zijn nieuwe passie, nl. trendwatching. Bert Van Thilborgh richtte in 2016 het trendwatching en innovation agency Futureproved op. Hij wordt geconsulteerd om strategisch vooruit te kijken of trendanalyses te maken voor bedrijven zoals SBS, Kanaal Z, Proximus TV, AB Inbev, Cavalier, Sodastream, etc.

Bert Van Thilborgh wordt ook geregeld gevraagd voor lezingen in binnen- en buitenland over verschillende trendontwikkelingen in diverse domeinen en geeft hij gastcolleges over coolhunting, trendwatching, strategisch toekomstdenken en scenarioplanning aan diverse hogescholen in België, Nederland en Brazilië.

0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5 (0 votes, average: 0.00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...

Responses